Μια, δυο, χιλιάδες Εμμανουέλες

Μια, δυο, χιλιάδες Εμμανουέλες.    

me-exeis-kanei-tarando

Θυμάμαι, πάει κοντά ένας χρόνος πάνω κάτω.

Είμασταν σε ένα αμάξι και τραβούσαμε για βιαστικό μπάνιο στη Χαλκιδική, όταν είχαμε πρωτοδεί εκείνο το τεράστιο πανό.

Καριόλα Εμμανουέλα Αγγουράκη, με έχεις κάνει τάρανδο”.

Και είχαμε γελάσει όλοι – τόσο αστείο, μέσα στην υπερβολή και την γραφικότητα του. Και με τον καιρό, γινόταν όλο και πιο αστείο: συνθήματα σε κάθε τοίχο, πανό, αφίσες, αυτοκόλλητα, σελίδες στο facebook, συνεντεύξεις, ένας ανερχόμενος urban legend “της πόλης μας”, το τελευταίο τονισμένο με μια δόση άπο υποβόσκων τοπικισμό.

Και στην τελική, μάθαμε και ποιά είναι η Εμμανουέλα Αγγουράκη, μάθαμε και ποιός είναι ο τάρανδος, παρακολουθήσαμε και όλες τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες της υπόθεσης με την ίδια προσήλωση που ο αφοσιωμένος τηλεθεατής παρακολουθεί ένα απ' τα νυχτερινά σόου της Αννίτας Πάνια. Πριν καν κυκλοφορήσει η περιβόητη συνέντευξη, είχαμε ενημερωθεί άπ' τον “φίλο του φίλου” (την παγκοσμίως εγκυρότερη πηγή πληροφοριών) ότι όλο αυτό είναι και καλά στημένο, συνεννοημένο, μια φτηνή διαφήμιση.

Η καριόλα Εμμανουέλα και ο τάρανδος.

Το κοινό μας αστείο.

Ξέρεις τι όμως? Δεν είναι πια αστείο.

Ποτέ δεν ήταν.

Γιατί όταν ένας άνθρωπος, καταλήγει να έχει τέτοιες επιπτώσεις άπο την επιλογή του ερωτικού του συντρόφου, μια επιλογή που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα και κατοχυρωμένα προσωπική και ελεύθερη, τότε κάτι πάει στραβά. Και με τρομάζει η ευκολία με την οποία μπορείς να κολλήσεις σε κάποιον μια ρετσινιά που θα τον ακολουθεί παντού και πάντα, σε κάθε τοίχο και σε κάθε βλέμμα στο δρόμο. Και με τρομάζει μια κοινωνία που στην καλύτερη σιωπά αδιάφορη, στην χειρότερη οργανώνει την αλληλεγγύη της και εκφράζει την συμπαράσταση της στον “κερατά”.

Γιατί για κάθε έναν ψύχραιμο που θα πει “έλα μωρέ, μια χαζομάρα είναι” θα βρεθούν άλλοι δέκα ηλίθιοι που θα πουν πως “καλά την κάνει την καριόλα, έτσι θέλουν αυτές”. Και ακόμη κι αν παραδεχόμασταν πως το συγκεκριμένο στόρυ ήταν ένα διαφημιστικό κόλπο στο οποίο συναινούν αμοιβαία και οι δυο εμπλεκόμενοι, δεν αναιρεί ότι η κουλτούρα που κρύβεται πίσω του συνιστά μια εκσυγχρονισμένη δημόσια διαπόμπευση, έναν αναίμακτο λιθοβολισμό.

Γιατί σε άλλες κοινωνίες και σε άλλες εποχές, όχι πολύ μακρινές από εμάς, η Εμμανουέλα και η κάθε Εμμανουέλα θα πλήρωνε μια τέτοια επιλογή με τη ζωή και την “τιμή” της. Και αν θέλουμε να πιστεύουμε πως αυτά “απέχουν πολύ απ' την προοδευτική ελλάδα του 21ου αιώνα” και πως “αυτές οι διακρίσεις έχουν πάψει να υφίστανται”, μη χέσω, ας αναλογιστούμε λίγο την κοντινή και οικεία μας πραγματικότητα: την απόσταση ανάμεσα στον “γαμιά” και την “πουτάνα” του σχολείου, τις υποτιμητικές βρισιές που συνοδεύουν κάθε νυχτερινή έξοδο μιας γνήσιας αντροπαρέας, τα μαυρισμένα μάτια που καλύπτονται άπο βιαστικό μέηκ απ και αμήχανη σιωπή το επόμενο πρωινό…

Και στην τελική, γιατί όσο η “καριόλα Εμμανουέλα” στολίζει ανενόχλητα τους τοίχους της πόλης, τόσο νομιμοποιείται το να ακολουθήσει αύριο μεθαύριο και η καριόλα Μαρία, η καριόλα Ελένη, ο καριόλης Κώστας. Εγώ, εσύ, ο καθένας και η καθεμία από εμάς δηλαδή.

Και είμαι απολύτως βέβαιος, πως ο χάχας που σήμερα γελάει βλέποντας το σύνθημα, αύριο δεν θα γελάει καθόλου βλέποντας στη θέση της το δικό του ονοματεπώνυμο.

11 thoughts on “Μια, δυο, χιλιάδες Εμμανουέλες”

  1. μια χαρα εκανε ο τυπας. τραβηγμενο μεν, αλλα ετσι το ζει. τι κακομοιριδες ειστε εσεις που το κανατε και θεμα., και μπηκατε στο κοπο να μου γραψετε και κειμενο. Φοβαστε μην ερθον αντιποινα σε σας; ή θα νομιμοποιήσουμε τον ταρανδο ή την εμμανουελα. διαλεξτε γατακια.
    ΥΓ: Δεν θα γελατε καθολου οταν θα το φατε το κερατο.

  2. να ανέβει και η περιβόητη συνέντευξη παρακαλώ…
     αν εκραγώ.. θα είναι μεγάλο το μπάμ.

  3. σημείωση. Αυτή ήξερε τί ρόλο της απ'την αρχή bromiari και τον έπαιζε καλά, εμένα με δημιουργήσατε γιατί απλά έπερνα τα πράγματα όπως έρχονταν…. ενώ το είχες όλο καλάά σχεδιασμένο.

  4. καλά αφαίρεσε το σχόλιο 3.
    και μην ανεβάσεις αυτό. από άλλο παιχνίδι ειναι αυτοί.

  5. βαλε τη συνεντευξη να φανει πως δεν υπήρξε κέρατο!

  6. καλα την κανει την καριολα, ετσι θελουν αυτες !

  7. "Μια χαρά έκανε ο τυπάς". ΜΙΑ ΧΑΡΑ ΕΚΑΝΕ Ο ΤΥΠΑΣ; Μιλάμε στυγνά για διαπόμπευση και φρικιαστική ενασχόληση με μια γυναίκα, η οποία είναι ελεύθερη να επιλέξει Ο,ΤΙ θέλει χωρίς να απολογηθεί σε κανέναν. Τι σημαίνει ότι ο τυπάς έκανε μια χαρά; Στον μεσαίωνα ζούμε; Να πέφτει στιγματισμός για τις επιλογές του καθενός μας; 

  8. Και όποιος ασχολείται με την ιστορία για να τρολλάρει ή για να γεμίσει τον χρόνο του είναι ΑΠΛΑ τραγικός και γελοίος. Τα προβλήματα του διπλανού μας δεν είναι αφορμή για κουτσομπολιά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *